Sherlock Holmes

Jag har varit superdålig på att uppdatera här på sista tiden, jag vet. Eftersom att jag har kryssat i att detta är en filmblogg känner jag att jag måste börja skriva lite mer om filmer.
Igår såg jag Sherlock Holmes. Var från början lite osäker, men eftersom att Guy Ritchie var regissören bestämde jag mig för att den troligen var bra. Han har tidigare skrivit och regisserat Snatch, en av mina favoritfilmer. Redan från första början av Sherlock förstod jag att det var en film som skulle passa mig perfekt. Robert Downey Jr är en av de bästa skådespelare jag vet, även om han ofta spelar liknande karaktärer i de filmer han medverkar i. Jude Law spelar Watson, och även om han kanske inte alltid har varit en skådespelare som jag uppskattar passar han bra som den snälla och smarta doktorn. Ett stort plus är musiken i denna film. Jag har alltid ansett att musiken är en stor del av filmens magi, och om de lyckas med att kombinera musik med de rätta scenerna kan dom skapa en otrolig film som annars bara skulle varit medelmåttig.
I filmen finns många detaljer och en av mina favoritscener är i början när man får se Sherlock beskriva ett slagsmål före det sker för att man ska kunna hänga med senare eftersom det går så fort. Han vinner såklart. Den stora boven i filmen är Lord Blackwood, en magiker som återuppstår från de döda. Han och Sherlock är varandras fiender eftersom de båda är lika smarta, de har bara tagit olika vägar i livet.
Allt jag kan säga är att se den!

Kommentarer
Postat av: Amanda

JA JAG ÄR FETT PÅ ÅH

snartsnartsnart

2010-01-18 @ 16:00:17
URL: http://afterglow.blogg.se/
Postat av: Niklas H Alsten

studioalbum:_2008-Present" rel="nofollow">http://en.wikipedia.org/wiki/The_Strokes#Fourthstudioalbum:_2008-Present

2010-01-20 @ 18:46:09
URL: http://decipher.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0