Alice In Wonderland

En film som jag länge sett fram emot var Alice In Wonderland. Att det var Tim Burton som regisserade filmen var det som först fick mig att bli intresserad. En otecknad version av filmen som skrämde livet ur mig när jag var liten kunde ju inte bli annat än underbar.
Och det var den också! Hela filmen är vacker med fina detaljer, mörka skogar och några av mina favoritskådespelare! Johnny Depp, Helen Bonham Carter, Anne Hathaway och en ny, ung tjej kallad Mia Wasikowska som spelar Alice. Johnny Depp gör som vanligt en extremt bra prestation. Han har spelat så många olika roller, och det som gör honom så bra är att man ibland inte ens kan se att det är han som spelar karaktärer. Det kallar jag bra skådespeleri!
Handlingen i filmen är bra, och dom lyckas med att inte följa den typiska klyschan även om det finns mycket klassisk saga i den. Jag är glad att jag valde att se den på premiären och la mina sista pengar på biljetten...
Får du chansen, se den!

Kommentarer
Postat av: a.

karaktärerna och miljön ägde, det är självklart, dock så inriktade sig filmen nästan enbart på det och var också gjort så att man egentligen hade behövt läsa de äldre böckerna innan man såg den, eftersom många saker i filmen var forsättningar på sånt som finns i dem.

2010-03-08 @ 22:10:02
Postat av: Jenny

vill verkligen se filmen! får ta och göra det snart :)

2010-03-14 @ 12:50:19
URL: http://cordell.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0