Kärleken till filmer

Ja, det är väll kanske dags att jag förklarar. Mest för mig själv, för jag tror att jag behöver det. Anledningen till att jag de senaste åren fallit så hårt för filmer.
Att säga vart det började är alldeles för svårt. Kanske tack vare att jag upptäckte att man kunde ladda ner filmer någon gång i sjuan. Sedan dess har jag sett... många filmer. Jag vet inte varför, men jag blir lycklig av att titta på film. Det värmer. Ibland, ni vet, så kommer olyckligheten smygandes utan att man riktigt är medveten om det. Då brukar jag försöka tänka på allt det som gör mig lycklig. Och det är film. Riktigt lycklig blir jag av filmer med fin kärlek i. Gärna med fina slut också.
Stolthet och fördom var min första riktiga filmkärlek. Jag vet inte hur många gånger jag såg den filmen, om och om igen. Kanske är det tanken på en annan värld som får mig att så desperat söka nya filmer. Kanske är det bara det att jag saknar att vara kär. Att någon är kär i mig. Den varma punkt i magen som kan få en att vilja gråta och skratta på samma gång.
Star Wars och Sagan om ringen kommer dock alltid vara de filmer som jag tycker bäst om. Fantasy och science fiction är de genrer som jag mest pratar om när jag får chansen. Och fina chick-flicks. Min smak varierar väldigt mycket. Någon sa en gång att det inte finns en enda film som jag inte gillar. Det är inte sant, men nära nog. Jag kan njuta av nästan vad som helst.
Självklart är det inte bara filmer som fått mig på fall. Serier är också en stor kärlek och den jag följt mest The office US, versionen som många säger är den "dåliga". Men jag tycker att den amerikanska versionen är mycket bättre än originalversionen från England. Framför allt mycket roligare!
Jag har alltid velat vara unik. Men min stora kärlek till filmer anser jag att jag är i alla fall lite annorlunda.

Kommentarer
Postat av: emelie.

star wars och sagan om ringen är faktiskt hur bra som helst.

2010-01-29 @ 21:17:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0