Twelve Monkeys

I lördags var jag inne i stan och "råkade" köpa två nya filmer... Saving Private Ryan och Twelve Monkeys. Filmer som jag, och det här skäms jag över att säga, aldrig sett förr. Nu har jag gjort det, och åh vad jag tyckte om dom! Twelve Monkeys hade jag aldrig förr hört talas om, men jag blev intresserad då jag såg att Bruce Willis spelade i den. Han har inte alltid varit min favorit, men hans bästa filmer ligger enligt mig i hans yngre år och den här filmen kommer från 1995. Baksidan gjorde den mer intressant då det i stort sett stod att det handlade om en man som motvilligt måste försöka rädda den sista procenten av jordens befolkning som överlevt ett virus. Så mycket mer visste jag inte när jag startade filmen. Filmen lyckades med något som de flesta filmer jag ser idag inte lyckas med. Den fångade mitt intresse och jag tittade inte på klockan så mycket som jag annars brukar göra. Något som bör nämnas är även att Brad Pitt spelar med i filmen.

Kommentarer
Postat av: Evelina

kul ;) Jag meddelar vinnaren på onsdag, så får vi se om det blir du :D

2010-03-22 @ 15:45:38
URL: http://finaaevelinaa.blogg.se/
Postat av: Lars

Tungt soundtrack också. Tror Brad Pitt blev oscarsnominerad för den.

Du vet att jag redan följer den här bloggen slaviskt=)

2010-03-22 @ 18:00:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0